پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261488
با مديريت درست بايد زيرساخت‌ها شهرستان حتماً درست شود
تاریخ انتشار : 1401/05/21 13:59:15
نمایش : 639
امام‌جمعه فارسان گفت: بارندگي و سيل با مديريت درست خسارت جاني نداشت و خسارت مالي زياد به بار نياورد دوستان هم متوجه بودند که کارهاي تأميني را انجام بدهند؛ اما بايد زيرساخت‌ها حتماً درست شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا آرزوهاي طولاني ندارند و هواي نفس خود را کنترل مي‌کنند. در حکمت ۲۰۲ اميرالمؤمنين عليه‌السلام که بخشي از آن را عرض مي‌کنم فرمود: بزرگ‌ترين سرمايه، ترک آرزوست. چون بالاترين بى‏نيازى اين است که انسان با به دست آوردن کمالات نفساني از همه‌چيز غير خدا احساس بي‌نيازي کند. چون آرزو داشتن، يعني نفس انسان مشغول شود به خواسته‌هايي که ندارد و دوست دارد داشته باشد که آرام‌آرام محبت دنيا را در دل انسان مي‌اندازد و براي به دست آوردن خواسته‌هايش گاهي مبتلا به حرص و حسد و طمع مي‌شود.

امام‌جمعه فارسان به متن توافق نهايي اشاره داشت و گفت: در مورد متن توافق نهايي؛ اسم رمز تشديد فشار غرب عليه ايران نياز اصلي غرب به حضور فعال ايران در بازارهاي انرژي جهان با نزديک شدن پاييز و نگراني اروپا و آمريکا از زمستان سخت و سردي که احتمالاً در انتظارشان خواهد بود ازيک‌طرف و نياز بايدن به دستاورد سازي براي انتخابات آينده مجلس و نيز نگراني غرب، از پيشرفت‌هاي ايران در مراحل بعدي دانش هسته‌اي- که دست برتر را به ايران مي‌دهد- موجب شده که باعجله و شتاب و درحالي‌که به‌شدت به توافق با ايران نياز دارند، با يک بازي جديد به ميدان بيايند و با لفاظي‌هاي نخ‌نما و شِگردهاي کهنه توپ را به زمين ايران بي اندازند.

وي افزود: «انريکه مورا» معاون هماهنگ‌کننده اتحاديه اروپايي چند ايده را به طرف‌هاي مذاکره‌کننده در وين ارائه کرده و لازم است اين ايده‌ها در پايتخت‌ها مورد بررسي دقيق‌تر قرار بگيرد. طبعاً زماني که جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان يکي از طرف‌هاي اصلي مذاکرات، متن موجود را به‌عنوان توافق نهايي قبول ندارد، هيچ مقام ديگري نمي‌تواند از نهايي شدن متن توافق صحبت کند. اتحاديه اروپايي در جايگاه هماهنگ‌کننده مذاکرات نمي‌تواند پيشنهادات خود را به‌عنوان «متن نهايي» معرفي نمايد چراکه اتخاذ تصميم‌ در اين خصوص تنها در اختيار طرف‌هاي مذاکره‌کننده است.

وي تصريح کرد: ازاين‌رو با توجه به اين‌که غرب در حال حاضر به توافق به ايران نياز دارد مي‌خواهد با زرنگي- به‌زعم باطل خود- و با فضاسازي رسانه‌اي و اقدامات غير فني و خلاف اصول مذاکره، توپ را در زمين ايران بيندازد و به خيال خود دولتمردان ايران را با افکار عمومي مردم خود در داخل کشور و با افکار عمومي برساخته از فضاسازي رسانه‌اي در خارج، مواجه و مقابل کند.


حجت‌الاسلام محسن ملک پور به مسئله سيل و حوادث و بلاياي طبيعي اشاره داشت و بيان داشت: در مورد مسئله سيل که از حوادث و بلاياي طبيعي است که در روزهاي گذشته باعث ناراحتي و تلخ¬کامي همه مردم ايران بخصوص مناطق درگير شد به خاطر خسارات جاني و مالي که به بار آورد. لازم است اينجا به اين موضوع مختصر اشاره¬اي داشته باشم. رواياتي که مطرح است و استفاده‌اي که از آيات مي¬شود اين است که انسان را در خوف و رجاء نگه مي¬دارند. گاهي در روايتي دارد که اگر کسي دچار بلا نشود مورد غضب خداست؛ و گاهي مي¬فرمايد مؤمن به اقسام بلاها امتحان مي¬شود و بلا به‌سوي مؤمن شتاب دارد و البته به‌اندازه ايمانش امتحان مي¬شود.

وي اظهار داشت: اينجا بايد از همه مردم فداکار و باوفا و نوع‌دوست کشورمان که پيشتاز بودند و منتظر هيچ پيام و دستوري نشدند و جلوه‌هاي مانا از ايثار از خود نشان دادند که شايد در مواردي خودشان هم آسيب‌ديده بودند؛ و هم‌چنين از عزيزان روحاني و فضلاء گرامي که در صحنه حاضر بودند و به‌ويژه از سپاه، نيروهاي مسلح، نيروي انتظامي، بسيج، نيروهاي امدادي، ستاد مديريت بحران، هلال‌احمر، کميته امداد و ديگر بزرگواران که در مناطق مختلف حاضر شدند و با سرعت عمل و دقت، خالصانه ارائه خدمات کردند تشکر و قدرداني کنم؛ و از خداي جابر طلب مي¬کنم به‌حق عزاداري‌هاي اين ماه ضايعات را به احسن وجه براي ملت ما جبران بفرمايد.

امام‌جمعه شهر فارسان تصريح کرد: جا دارد که در استان و به‌ويژه شهرستان خودمان هم تشکري داشته باشم.
 چون احتمال بروز حادثه مي¬رفت همه آماده‌باش بودند. بنده دائم با عزيزان در تماس بودم و از روند امور در شهرستان از دستگاه¬هاي مختلف پيگيري مي¬کردم و ديدم که همه در پست¬هاي مأموريتي چند شبانه‌روز آماده بودند که غافلگير نشوند. بخشداران، شهرداران، دستگاه‌هاي امدادي و امنيتي، پليس راهور و در رأسشان فرماندار جهادي انقلابي که سرکشي مي-کردند و مراقب بودند، همه با همدلي مشغول بودند؛ که خداي تعالي را بر اين نعمت شاکريم.

وي افزود: اما نبايد از اين موضوع غافل بود که شهرستان ما هم آسيب‌پذير است و بعضاً شنيده و ديده مي¬شود که تخلفاتي در زيرساخت¬ها صورت گرفته که بايد سريعاً در جبران آن‌ها اقدام کرد و الا ممکن است خساراتي متوجه ما هم باشد  که  البته بارندگي و سيل با مديريت درست خسارت جاني نداشت و خسارت مالي زياد به بار نياورد دوستان هم متوجه بودند که کارهاي تأميني را انجام بدهند؛ اما بايد زيرساخت‌ها حتماً درست شود.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html